• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Advisa igen: Lånforum, vi har ett resultat!

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Jag har läst som sjutton på detta forum, fruktat, hoppats och förfasats och tänkt att jag skulle vänta, men så klart kunde jag inte det. Jag är ju ingen duvunge i lånehärvan, men har blivit klokare av alla här som delat med sig av sina "låneprocesser". Då min höga ränta på Nordaxlånet plågat mig mycket och jag faktiskt tycker jag är värd bättre tänkte jag att jag inte har något att förlora på att ta en ff. Bära eller brista.
Sökte 300.000 på Advisa, innan nya högre inkomsten syns, samt ett ännu högre underskott.
Fick full pott från Marginalen, Collector, Forex, Remember, Komplett bank, Brocc och Bra Bank. Valde Collector med 5,2% ränta. Övriga låg på mellan 6-8%, förutom Komplett bank som kom med 15%. Min UC: 0,29 nu. Underskott 68000, inkomst 425000. Total lånsumma 650.000 ca.
Resurs bank erbjöd 54000, så de tycks ogilla min ekonomiska situation. Santander kom också med lägre bud, men jag har ju redan 2 lån hos dem, så inte så konstigt. Gick jättefort att signera hos Collector, printscreen bifogad på Nordaxlånet på 252000. Resten betalas ut till mitt konto och jag har fullt sjå med att fundera ut vilket lån jag ska trycka in dessa 47000 på. Fick sms från Collector 1h senare om att ansökan var godkänd och att pengarna betalas ut inom 3 bankdagar.
Jag tryckte in samla lån i min ansökan och Collector löser Nordax. Nu blir det mindre underskott i framtiden. Önskar er alla en trevlig påskhelg!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Grymt fin ränta dessutom ju!
Bra jobbat.
0.2% i UC-risk är ju nästan så fint det kan bli dock så det var kanske väntat för dig.
Grattis igen!
 
N

Newbie

Gäst
Poäng: 0
Vad menas med underskott? Syns det på uc, creditsafe elr bisnode?
Har flera inlägg där det står underskott men vet inte vad det betyder
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Vad menas med underskott? Syns det på uc, creditsafe elr bisnode?
Har flera inlägg där det står underskott men vet inte vad det betyder
Står med på dina skatteuppgifter och syns på alla kreditupplysningar. Underskott eller överskott finns det.
Underskott är den del ränta som banker/långivare rapporterar till skatteverket
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Vad menas med underskott? Syns det på uc, creditsafe elr bisnode?
Har flera inlägg där det står underskott men vet inte vad det betyder
som IHope svarade, men tänkte lägga till att underskott förutom den ränta som man har betalat senaste året även kan vara kapitalförluster på exempelvis aktier, likväl överskott om man har tjänat pengar på syna affärer och gått med plus, eller ränteinkomster från sparande.
har man högt underskott då kan man misstänka att allt inte står rätt till med ekonomin
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
376
Poäng
517
som IHope svarade, men tänkte lägga till att underskott förutom den ränta som man har betalat senaste året även kan vara kapitalförluster på exempelvis aktier, likväl överskott om man har tjänat pengar på syna affärer och gått med plus, eller ränteinkomster från sparande.
har man högt underskott då kan man misstänka att allt inte står rätt till med ekonomin
Det värsta med högt underskott kan också tyvärr vara väldigt missvisande. Jag betalade av en gammal skuld hos ett inkasso bolag förra året på 120 000 kr som endast bestod av ränta! Och sen har jag ett dyrt bostadslån hos Bluestep som ör bundet med hög ränta. Så då förstår man vad mitt underskott ligger på i årets deklaration
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp